torsdag, mars 18, 2010

Utmaning!!

Idag skulle jag och Lisa hålla i lektioner i Weldingclass. Vi hade inte förberett nåt eftersom vi var lediga hela dagen igår och då ville vi verkligen vara lediga. Men sen imorse var Lisa dålig, så hon har varit sängliggande ända tills nu, vilket innebar att jag fick hålla i lektionerna själv! 3 timmar själv med den klassen utan att ha förberett nåt! Gah! Vad skulle jag göra?!
En spännande utmaning som jag tänkt att om ett tag ska jag försöka göra det, men inte än, och astt jag i så fall skulle vara förberedd på vad jag skulle snacka om. Men nu när jag blev tvingad till det då var det bara att bita i det sura äpplet. Det gick faktiskt riktigt bra också måste jag säga. De börjar bli mer och mer pratsamma så det gick att ha diskussioner med dem. Vi hade dels lite bibelstudium (uppgifter de fått från när vi var där sist), sen diskuterade vi hur man lyckas i livet, hur det funkar i Sverige och hur man spenderar sina pengar.
Tror att det, förlåt Lisa, men att det faktiskt fanns en mening med att Lisa var sjuk idag. För då blev jag tvingad och utmanad att göra det som jag egentligen inte vågar. Då växer man och det är ju det jag vill, det är ju en av anledningarna till att jag åkte hit.

3 kommentarer:

Magret sa...

Du är duktig min lilla tös.
Visst är det så att du växer mer och mer.
Gott att räkna med Gud i allt. Ett privilegium att få tillhöra Guds familj.
Hoppas Lisa kryar på sej snabbt igen.
Kram mamma

Anonym sa...

Duktiga Du! Skulle varit skoj och varit med! Stor kramis/ Mia

Nilla Rasmussen sa...

Hej Lotta :)
Det låter så härligt alltihop. Den här upplevelsen kommer att få dig att växa många mil. Det låter så tryggt att ha en stark tro att luta sig mot, ibland önskar jag att jag hede det samma. Du är en gåva, lilla Lotta :)