onsdag, mars 17, 2010

Ledig dag, med tjuvar och frihet!

Idag är första dagen vi är helt lediga. Fria att göra vad vi själva vill! Så vi beslöt oss för att ta oss in mot Nairobi för att möta upp en kompis; en annan svensk praktikant. Det var trevligt. Vi strosade rundor på köpcentrum och fikade och hade det trevligt. Mindre trevligt var det när vi skulle ta oss hemåt. Åka matatu för första gången (eller andra blir det ju i och med att vi hade ju åkt en gång när vi åkte in) och vad händer då? Jo, Charlotta blir bestulen på sin mobil! Trångt som det var på de kenyanska så kallade lokaltrafik-minibussarna med 15 sittplatser, var det lätt för en van ficktjuv att bara sticka ner handen i mina byxor och ta min mobil och några mynt. Klant-lotta, tänker jag, samtidigt som jag känner mig kränkt. Men livet går vidare ändå.
Så det kenyanska mobilnumret jag gav er i förgående inlägg kan ni dissa för annars kommer ni till en kenyansk ficktjuv..

4 kommentarer:

Magret sa...

Hej Lotta!
Det var ju trist.Du behöver tydligen vara väldigt försiktig.
Crille ringde,han hade lite bråttom men bad mej skriva att han kan skicka ner en till dej om du behöver/vill det.Skriv eller hör av dej till honom i så fall.
Kram mamma

noomie sa...

Var ni på Yaya köpcenter oxå? Pole sana för det som hände...

Charlotta sa...

Yes, Noomie, det stämmer! :) oxå var vi på Java's på Adamscenter eller vad det hette o fikade.

Marre sa...

Köp en ny billig för typ 200 kr för den tiden du är i Kenya, då gör det inte lika mycket ifall du blir av med den igen. Kram! <3 Saknar dig!