söndag, mars 14, 2010

Häftig Gud, härliga barn, jag är kär!

För smidighetens skull. När man väl har internet så har man inte tid att sitta o skriva ner allt. Därför har jag skrivit ner lite i förväg.

Skrivet den 11/3:

Wow! Jag känner mig helt salig! Jag blir bara mer och mer förälskad i detta stället och alla dessa härliga människor! Jag kom nyss (torsdagkväll) från en kvällsandakt som vi haft. Guds närvaro; jag säger bara WOW! Det är så häftigt att tillsammans, fast man kommer från helt olika kulturer och pratar helt olika språk, kan prisa Gud! Gud är den Samme igår, idag och i evighet. Gud är den Samme i Sverige, Kenya och i hela världen.

Jag är också så grymt imponerad och har blivit så uppmuntrad av deras passion, deras stora hjärtan och deras ledarkap. På kvällsamlingen igår, tillexempel, var det dax för vittnesbörd; då kom de fram och delade med sig. Efter det kom en liten tjej på kanske 12 år fram och hade värsta predikan! Även om jag inte förstod vad hon sa är jag så imponerad och upprymd över hennes passion och sätt att prata!

En av min och Lisas större projekt här är att vara med i Hosannah Gospel Worshipers. En sånggrupp på 17 kids mellan 10 och 14 år. De helt fantastiska! Dels deras hjärtan; så stora och passionerade för Gud och att sprida Hans budskap med sina sång till andra barn; gatubarn och hemlösa. Dels deras grymt imponerade ledarskap! Det går inte att förklara. Men det känns så otroligt spännande att få vara en del av allt detta! I alla fall. Det jag och Lisa ska göra är att hjälpa dem så mycket vi kan, med; support, sång, dans, producering av en dvd! Och sprida den vidare.

Även om jag just nu känner mig grymt upprymd och tacksam över allt, så är det ju faktiskt så att livet inte alltid är en vandring på rosa moln. Tillexempel innan idag kände jag mig lite allmänt nere, då satte jag på lite lovsång, prisade Gud och humöret vände. Man är så beroende av Gud! Jag vill vara beroende av Gud. Jag vill vara ledd av Honom och ge Honom äran för allt som sker.

1 kommentar:

Magret sa...

Härligt att läsa hur entuiastisk du och Lisa verkar att vara.

mamma