tisdag, mars 09, 2010

Swahili, svenska o kyla...

Nu har vi vatt här i en vecka. Börjar komma in i det mer och mer, även om vi fortfarande inte riktigt fått veta vad våra mer specifika uppgifter ska vara, vilket mellanåt känns lite frustrerande..

Men alla människor är så härliga! Vi lär oss swahili och vi har även försökt läsa dem svenska, det gav många härliga skratt! "Sju sjuka sjuksköterskor sköter sju sjösjuka sjömän" Vi är inte nådiga :P

Annars är det typiskt svensk midsommarväder här nu, så vi fryser faktiskt lite..

Jag har problem med mitt kenyanska nummer, men så fort jag får det att funka så ska jag giva ut det :)

1 kommentar:

Magret sa...

Kära Lotta ! Du tog väl någon varm tröja med dej hoppas jag.
Apropå att det går trögt med vissa saker så vet du väl att kenyanerna väntar på att tiden ska komma . De har inte bråttom har jag hört. bl.a.ifrån filmen Mitt Afrika om Karen Blixens liv i Kenya.
Hur blev det tittade du på den innan du reste?
Kramar från mamma