lördag, mars 06, 2010

Dag fyra

Gårkvällen då vi hade familjekväll var fantastiskt härlig! Det bjöds på snacks och barnen dansade och sjöng i olika inslag. Nykomlingar blev presenterade, då även jag och Lisa. Vi fick presentera oss lite kort och jag tror jag imponerade lite på dem då jag tog mitt på swahili :) Efter det fick vi sjunga en sång för dem! Jag och Lisa är verkligen inte några sångfåglar; både hon och jag vågar knappt öppna munnen i sång så att någon hör. Men här är det annorlunda. Hur det låter spelar ingen roll. Så vi tog i från tårna på "Jesus älska alla barnen" och struntade i hur falskt det lät..

Imorse var ingen höjdare. Jag vaknade upp med värsta verken (eftersom det är den veckan nu) och gråtig var jag och allt vad det innebär. Men så hör jag plötsligt någon utanför sjunga "This is the day that the Lord has done" och min gråt övergår till skratt-tårar! Haha, galet härligt!

I eftermiddag har vi varit på nån typ av kenyansk musikfestival. Det var väldigt roligt! De sjöng, dansade och akrobatiserade. Coolt!

Imorgon ska vi till kyrkan för första gången. Det ska bli spännande. Har en liten känsla av att öronproppar inte hade varit helt onödigt då...

Ska kanske nämna lite om vädret också: Tror att regnperioden kommit för det har regnat varje kväll utom igår och idag, men det är molnigt och ganska blåsigt emellanåt. Kenyanerna fryser, men vi tycker det är ganska behagligt.

Men jag börjar bli mer och mer förälskad i detta landet. Kenya i mitt hjärta!

3 kommentarer:

Magret sa...

Lite gott o blandat med inslag av beska droppar.(med tanke på jobbiga veckan)hoppas dina verktabletter lindrar lite. Men vad gärna jag ville vara med o lyssna när ni tog i ända från tårna i er duett.Angående svalare våder är ni ju tränade hemifrån så det måste kännas som sommar för er
Må så gott min lilla Lotta.Hälsa Lisa. kramar från mamma.

Anonym sa...

jobbig start på dagen.. Men skratt, vad Gud är cool! Ibland kommer uppmuntran när man som minst väntar det! Stor kram från Mia som ber och tänker på dig!

Sara sa...

Låter som du har det bra :) Lovade höra av mig angående vasaloppet. Jag kom i mål! 11:48:26 blev min tid. Mör i kroppen efteråt tar jag mig idag en välförtjänt ledighet :) Kramar från Sara. Hälsa Lisa också!