tisdag, oktober 24, 2006

Tacksamhet.

Vad mycket man har att vara tacksam över! Det är så lätt att man bara tar saker förgivet och inte tänker på att man har så mycket att vara tacksam över. Tänk bara på "de fattiga barnen i Afrika" (som man brukar säga), de har inte mat, kläder, vatten, hus mm sånt som vi i Sverige bara tar förgivet. Sen finns det de som inte har hela relationer till sin familj. Vad jag är tacksam att jag har den familj jag har! Jag älskar dem allihop så otroligt mycket, men tyvärr har jag rätt svårt för att säga det till dem.. så då får de läsa det här istället.. Men har kommit fram till att jag är så tacksam att jag har en så underbar familj som jag har. Om man bara tänker på skillsmässa som är så vanligt i dagens samhälle. Tänk vad många sårade reationer det innebär!
Och sen till sist: det på den absoluta förstaplatsen över tacksamhet är.... "ta ta tam tam tam ta" (=fanfar): GUD! Fatta! Han offrade sin egen son för att han älskade dig och mig så otroligt mycket! På grund av Hans död och uppståndelse kan vi få evigt liv och förlåtelse för allt dumt vi gör. Gud har gjort så mycket i mitt liv som jag har att vara tacksam över. Han har gett mig styrka i alla svåra situationer jag hamnat i och tar emot mig som jag är, denna lilla enkla tjej Charlotta.

Det vara lite tankar som jag tänkt på de senaste dagarna.. hoppas att ni som läser inte känner nån fördömmelse (det var verkligen inte meningen), utan att ni kan upptäcka vad mycket ni har att vara tacksamma över.

Slutligen ville jag bara säga att jag är såå sugen på tacos! (och hoppas att mamma läser det och nappar på det tills jag kommer hem, hihi)

That's all for today och glöm inte att vara tacksam!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du gav oss alla en tankeställare! Vi är så tacksamma för mycket och tacksamma att vi har dig! Vi är stolta över dig och älskar dig otroligt mycket. Det var så ögat tårades av att läsa vad du skrev.
Många kramar Andreas, Cilla & Hilding

Anonym sa...

Hej där Lotta! Jag hittade hitt från herr Hildings hemsida. Vad kul att läsa lite om dig ;-) Nu är det dags att snoka vidare hehe. Hoppas allt är bra med dig,
Kram