onsdag, oktober 18, 2006

Öööööeeeuu!

Jaha, nu har verkligen mobbningen satt igång :P Nä, det är faktiskt ganska kul. Igår fick Julia översätta allt jag sa bara för att Johan inte förstod.. Lekte hänga gubbe i dag o då skule jag föreslå bokstaven Ö. Sen börjar alla bara skratta och jag fattar ingenting! Sen kom det farm i af att de skrattade åt mina ö:n. De säger att jag säger "öööeeeuu", eller nåt. Men men är man skåning så är man o det är jag stolt över! Fast Peppe är snäll, hon förstår vad jag säger o ibland "sympati-snackar" hon skånska med mig.

Pratade med mammsen o broren idag. Det var ett tag sen. Börjar längta hem lite, så det ska bli skönt med lovet nästa vecka!

Idag har vi haft lärjungskap då vi pratade om olika gåvor. Det var väldigt intressant. Att det finns så många gåvor! Det visste jag inte! Konstnärlighetens-, tjänstens-, missionens gåva mm mm. De tre verkar mest intressanta tycker jag.

Sen efter lunch hade vi självständigt arbete och om jag ska vara ärlig så gjorde jag väl inte så värst mycket.. skulle läsa klar en bok tänkte jag och sen börja skriva. Men sen var grejen den att jag låg i min säg o läste o det blev väl lite för bekvämt så jag somnade ifrån alltihop :S JAja så kan det vara.. får hoppas jag hinner bli klar med arbetet ändå..

Efter middagen, som bestod av amerikanska pannkakor o bacon (mkt gott!) så gick jag, Sara och Julia en sväng i skogen. De visade mig en läskiga lilla stugan som de hittat där. Såg ut som värsta trollstugan, full med mossa! Men modig som jag är (eller inte.. men i detta fallet var jag det iaf) så vågade jag öppna dörren o kika in! :S Och vad fick vi se!!? Ett troll!! Trott på de om du vill.. :P

"Tuppen, den är död. Ja, han är död" Spelat massa barnspel på caféet ikväll.
Allt som jag är, lämnar jag kvar, här hos Dig.
Hur går den texten?
That's all for today, folks (eller nåt). PLU!

2 kommentarer:

superstar sa...

life just good

Pei sa...

vår tupp är död vår tupp är död!