torsdag, januari 29, 2009

SEX?

Visst fick denna överskrift dig att hajja till!? Tänkte skriva lite om vad jag tycker just om sex. Hm, vadan detta nu då?, kan man ju undra då. Jag fick nämligen en intressant anonym kommentar och känner att jag skulle vilja besvara den lite mer..

Sex är inte bara en fysisk akt då man har det kul och mysigt i sängen. Sex innebär så mycket mer. Det är inte bara ens kropp som är inblandad, utan även känslor, själ och ja, hela jag. Man hän-ger sig helt och överlåter sig till den personen. Att göra detta hur som helst kan jag inte förstå. Att överlåta sig och hänge sig vill man väl bara göra till en person? Att ge en bit av sig själv här och en bit där. Då har man ju snart inte mycket kvar att ge.
Sex är även ett sätt att fullfölja äktenskapet. Så egentligen; när man har haft sex med någon så är man gift med den personen. Nu vet jag att det inte funkar så idag, men det är ändå så jag ser på det. Inte juridiskt eller vad man säger, men med kropp, själ, känslor, hängivenhet och överlåtelse.
När man ingår äktenskap lovar man varandra evig trohet och det är då vi kan hänge och överlåta oss helt till någon. Om man gör det innan så kan man inte vara säker på att denna person kommer stanna hos en för evigt. Han/hon har faktiskt inte lovat det.
Man skulle kunna likna sex vid eld. När man har elden/sex inom kontroll/äktenskap så är den väldigt mysig och varm, men utan kontroll kan det bli förödande konsekvenser.

3 kommentarer:

Martin Karlström sa...

Ja, nog blev jag förvånad över rubriken :P

Anonym sa...

bra lotta! många fattar inte, men det gör du!

Anonym sa...

Hm?

/En aceem.tk galen Person