söndag, januari 25, 2009

Mörkrädd

Jag blir nästan mörkrädd. Jag lever i en sån skyddad värld. Men det börjar gå upp för mig lite mer och mer hur det verkligen ser ut i dagens Sverige.
* Idag dog en gammal klasskompis till mig. Överdos. Och jag kan inte släppa tanken på vart han kanske befinner sig nu..
* Oskulden försvinner i allt lägre åldrar.. Vad hände med det fina, vackra Gud skapade som var till äktenskapet? Intimiteten. Den finaste kärlekgåva man kan ge till sin man. Vart tog den vägen?
* En tjej i tonårsåldern blir våldtagen. Klasskompisarnas kommentar: "Hon ville ju bli våldtagen".
* Abortsiffrorna växer. Oönskad graviditet. "Du skulle fyllt 10 år idag. Det går inte en dag utan att jag tänker på dig. Förlåt."

Mitt hjärta brister! Vad kan jag göra? Jag vill göra nåt NU!!

Låt mig få lysa för Dig Gud. Sprida Din kärlek. Det är det minsta jag kan göra.

3 kommentarer:

Pei sa...

ja visst är det hemskt allt som händer... Såg en dokumentär om att maten håller på att ta slut i världen och grejer. Vart ska man börja egentligen? Gud får vägleda oss steg för steg! Tror verkligen att Han använder dig till att sprida sitt ljus Lotta! =)

ps.Fint det blev på bloggen!

Anonym sa...

Sen kan man också bli lite mörkrädd över att det finns religiösa fundamentalister kvar som blir mörkrädda över att folk har sex innan äktenskapet...hm?

Anonym sa...

jag tror inte du behöver vara rädd över var din gamla klasskompis är nu. möjligen för vart han Inte är. men kanske hade han det i sitt hjärta, även om det inte märktes =)