söndag, januari 11, 2009

Att ledas..?

Ibland känner man för att skriva ett riktigt roligt eller intressant eller smart inlägg. Eller iallafall ett läsvärt. Men det är ju lite svårt om man inte vet vad man ska skriva om.. Heh, kan ju underlätta om man faktiskt har nåt ämne i huvet när man börjar skriva, men jag börjar skriva ändå så får vi helt enkelt se vart det leder.
Leder. Det var det sista ordet jag skrev. Och det får mig och tänka på vad eller vem det är som leder mig. Ja, det är klart att jag själv bestämmer vart jag går och vad jag gör. Men jag hoppas att det mer och mer får inspireras av Gud. Att inspireras av Gud är ju lättare om man umgås med Honom. Så är det ju. Om man umgås med någon så lär man ju känna personen och blir lik den. Jag vill bli lik Jesus. Det är det jag strävar efter. Att få sprida Hans kärlek och Hans glädje i denna söndertrasslade värld. Men det är inte alltid så lätt. Jag tror att man lätt sätter för höga krav på sig själv. Men ta en säck i taget. Det är ju jättetungt att ta flera stycken säckar samtidigt. Ta en i taget. Ett steg i taget. Och jag tror inte Gud är så svår egentligen. Gud är rätt enkel. Han gör det kanske inte alltid på det sättet vi tror eller hoppas, utan Han gör det på det sättet som är bäst.
Oj, det blev ju rätt bra tankar till slut. Var det kanske Gud som ledde det?

Inga kommentarer: