måndag, januari 19, 2009

Livet är inte som på film



Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker verkligen att detta klipp (från "A lot like Love") är hur gulligt som helst. Vet att romantiska komedier ger en skevd bild om hur relationer verkligen är, men hur romaniskt hade det inte varit om där stod en söt kille och sjöng en sång för en?
Vidare måste jag bara gå in lite mer på det dära med romaniska komedier.. Hur många tonårstjejer (och vuxna!) är det inte som sitter och tittar på den påhittade gulliga mötena mellan en kille och tjej och tänker: "Jag hoppas det händer mig..." Men livet är inte som på film. Den stora sanningen för idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm, vi är nog ganska många som någon gång har önskat det. Vi såg den på Cellgruppen förra veckan...charmigt men som sagt väldigt orealistiskt!mia