torsdag, januari 29, 2009

Religiös fundamentalist?

Nä, det vill jag inte påstå att jag är. Jag vet att det finns många som säger att när du är kristen får du inte göra det eller det. Inget kul alls ju. Kristendom är ju bara så torrt och tråkigt. Eh, naj! Jag har fått uppleva Jesus i mitt liv. Och det är minsann allt annat än torrt och tråkigt!
Att få leva sitt liv med Jesus sätter verkligen en fri! Sedan jag bestämde mig för att ge mitt liv helt till Jesus har jag fått uppleva så mycket bättre saker än det som denna värld har att erbjuda. Jag kan vakna upp varje morgon och känna mig älskad. Jag kan vakna upp varje morgon och veta att denna dag och hela mitt liv har en mening. Jag är inte rädd för döden för jag vet att jag får tillbringa en evighet med sång och dans och ljuvlig musik i Himlen (och jag ska klättra i jätteroliga träd!). Jag behöver inte vara rädd för stormar/kriser/problem som dyker upp för jag vet att jag har en som alltid går vid min sida och som hjälper mig igenom det. Han är till och med villig att ta alla mina bördor (1 Petr. 5:7) och alla mina fel o misstag (Rom. 3:23-24). Hans namn är Jesus Kristus and He rocks my world! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

YES!!!