torsdag, januari 22, 2009

Nostalgi och glädje

Idag när jag var i kyrkan och skulle fixa med en lottdragning (alltså massa små brickor som jag hade i en låda) vi skulle ha på Vips, så råkar jag tappa dessa över hela golvet, nere i ett mörkt hörn, under ett bord. (Ja, hur kan man lyckas med det egentligen, kan man ju undra..) I alla fall. När jag kravlar under bordet där och försökr leta upp alla nummerbrickorna så hittar jag en massa kartonger med en massa skräp i typ. Eller det är det man tänker i alla fall. Men så tar nyfikenheten över och jag börjar titta lite i lådorna och vet ni vad jag hittar!!? Jag hittar en massa burkar och grejor till att framkalla svart/vita foton i mörkerrum! Galet! Visserligen är väl grejorna gamla som gatan, men jag blev så nostalgisk och glad av att hitta det!
Nostalgi har det varit en del idag. När jag kommer hem från Vips så kom jag och tänka på en dans Charlotte lärde oss när vi gick i fyran eller nåt.
"I'm gonna let it shine
I'm gonna let it shine
I'm gonna let it shine
I've got to keep on moving
I'm gonna let it shine
I'm gonna let it shine
I'm gonna let it shine
I've got to keep on grooving"
Vi snurrar runt till höger och sen till vänster och sen tillbaka igen och mellan varje snurr rycker vi på axlarna. Haha!
Nu har jag också bokat in min första lektion i Swahili. Yes, ska bli så roligt! Plus att jag fått prata lite swahili ikväll med en som kommer från Tanzania. Gick väl iofs sådär.. Men kul ändå :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen!
Gött med såna fynd. Okej, var läser du swahili? På en studiecirkel?
kramis mia