fredag, november 17, 2006

Utvecklas.

Täkte börja med att lägga upp en bild på min goa klass! Detta är från när vi skulle ta avsked inför höstlovet. Tyvärr är det några som saknas på bilden dock..

Detta året vill jag verkligen utvecklas. Men jag har kanske inte vatt jätteduktigt på att ta emot alla utmaningar hittills.. fast jag vet inte om jag fått så där jättemånga heller.. några har man ju fått o de försöker man möta på bästa sätt. Men igår var jag faktiskt rätt duktig för jag utmanade mig själv genom att gå med på att vara med i ett drama där jag ska prata engelska! Jag som för det första inte tycker om att prata inför folk och för det andra absolut inte på engelska! Men det ska bli spännade i alla fall.

"Sjung och var glad"

Idag har vi pratat om självbild/självförtroende/bekräftelse. Det är nog väldigt lätt som människa att söka bekräftelse hos andra männiksor, vilket gör att vi kan få en skev självbild och vårt självförtroende blir kanske inte det bästa. Men glöm inte att du har din identitet i GUD, låt honom få visa vem du är och ha din trygghet i Hans bekräftelse inte i människors.

Igår hade vi Alterna-afton då vi elever höll i det och ordnade kalas för våra lärare. Det blev riktigt lyckat och vi hade en riktigt kul kväll tillsammans! - Glöm inte att uppskatta dina ledare! När du gör det blir de bättre ledare.

Glid i frid!

1 kommentar:

Pei sa...

"Vad heter du?"
"Chung"
"Jaha..Sjung och var glad!?"

;)