måndag, november 20, 2006

Måndag, helt enkelt.


Hittade denna bilden på min söta lilla systersons babydagbok (länk finns till vänster under namnet Sötisen). Det är iaf min bror, systersonen och jag. Har för mig att det är från i somras när vi var nere på sydkusten.
--------
Alterna ska vi ju alltid vara positiva men denna dagen har faktiskt varit lite seg.. Fast det var väldigt kul när vi skulle fotta oss till reklambladet för Viebäcks folkhögskola. Gjorde massa crazya saker som man bara göra bara så där här på Alterna. Slängde oss i en "älghög" (eller som vi i Skåne kallar böghög, men jag tycker älghög låter mycket bättre). O sen lade alla sig på en rad med huvudena brevid varann (varannan med benen åt ena hållet o varannan med fötterna åt andra hållet) och med händerna rakt upp i luften, sen fick jag lägga mig uppe på deras händer osså förflyttade de mig frammåt! Haha! Kittlades lite här o var.
---------
Sen ikväll ska vi baka pepparkakor!! Ska bli riktigt mysigt!
---------
Igår var vi ju i Jkp pingst och lyssnade på pastor Yun, osså sjöng Evy (okej, Lisa: Evie!) och Pelle Karlsson. Kyrkan var helt smockfull! Där var säkert 3.000 pers minst! (Peppe trodde 4.000!) Vi är lite dåliga på att beräkna..
---------
Till slut vill jag säga som Bambi:
"Om du inte kan säga någe rart, så säg ingenting alls."

2 kommentarer:

Pei sa...

Haha! Du skriver så roligt Lotta!
:)

Anonym sa...

Visst är bilden på er käck? "Bakom mina solglasögon.."
Vad mysigt att baka pepparkakor! Det måste jag ju göra med Hilding, om än något kladdigt kan det ju bli...
Tack för dina små kloka ord, man blir ju nästan rörd.
Imorgon åker vi till Stockholm! Göra storstaden med Hilding, får se hur det går. Han är nåtsånär frisk igen iallafall.
Mågott å kram på dig