måndag, november 27, 2006

Pyssel och småpanik med förtröstan.

Ikväll ska vi baka pepparkakor igen! Ska ah värsta pysselkvällen och baka pepparkakor och knäck. Sen ska vi göra julkort och sånna där apelsiner med nejlikor i. Det ska bli riktigt mysigt.

Idag har vihaft besök av en som heter Anita. Hon har varit och bott i Addis Abeba i Etiopien. Det är dit vi ska till våren! Hon berättade om en massa saker som kan vara bra att veta; Vad man ska ha för kläder, hur man ska bete sig mm. Det var intressant och dessutom är det ju bra att veta. Så att man inte kommer dit och gör nåt helt galet, vilket man antagligen kommer göra ändå. Men nu börjar man längta! Tiden kommer gå så fort så nu är vi snart där!

Annars handlar det mycket nu om att fixa ett jobb till arbetsperioden (som börjar om en vecka!!) Har kännt att det brinner i knutarna ett tag, men jag känner mitt i allt ett lugn ändå. Det gäller att förtrösta på Gud helt enkelt.

Igår när vi var i Nässjö sjöng vi en sång som jag egentligen skulle haft med igår, men den får vara med idag istället:
"Jag vill ge mitt liv,
leva för Dig,
är beroende.
Hjälp mig att leva helt,
helt överlåten till dig."

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Lotta, jag är ledsen att behöva säga detta men potential som i explore here potential stavas med t istället för s som potensial som du har skrivit. Sorry :) tycker om dig!