måndag, november 06, 2006

Tillbaks på Vie!

Haft en veckas lov och kom tillbaka i torsdags. I helgen var vi på Vision i Värnamo! Var ruskigt bra!

"I am not forgotten
I am not forgotten
I am not forgotten
God knows my name"


Den låten var så bra! Fast från början ville jag inte sjunga den.. fick för mig att forgotten betyder förlåten.. haha! Så jag tänkte ju "Vaddå? Jag är visst då förlåten! Gud dog ju på korstet för mig och tag alla mina synder." HAha! Ibland är man lite korkad.

Nu har vi en ny vecka framför oss. Lite annorlunda dock, fast här brukar ju det inte vara så vardagligt jämt. Danskarna är här och hälsar på fram till onsdag. Så nu är det fullt ös i gamla Alternbo. Var lite högljutt igår när man skulle sova, men det är väl sånt man får tåla..


Lite senare:
Denna dagen har vatt lite konstig.. är jag ovanligt seg eller är alla andra ovanligt snabba? Efter precis varenda måltid så har jag varit den som varit den som inte vatt klar o alla har fått vänta på.. Känns lite dumt.. Alla är inte jättepigga på att vänta.. Jaja., så kan det vara.. får väl äta lite snabbare imorn.

En annan skum sak som hände i helgen.. Jag har köpt ett diadem så jag använder ju det ibland. Fast grejen är den att jag är lite ovan.. så det gör lite ont efter ett tag. Iaf, till det konstiga: När jag väl tagit av det i helgen så kändes det hela tiden som att det fortfarade satt där! Jag var tvungen att känna efter flera gånger för jag kände verkligen att den forfarade satt och tryckte bakom öronen. Ja, detta var väl väldigt spännade? :P Bara en sak som jag funderade på och tyckte var skum..

Denna bloggen heter ju "Charlotta explores her potensial". Kanske ska berätta lite om bakgrunden till namnet. Jag går ju som de flesta vet en bibelskola nu som heter Alterna. "mottot" på Alterna är "Explore your potensial" så det är det jag gör detta året. Meningen är väl att jag ska berätta om allt som händer och om hur jag utvecklas men det är inte så lätt att skriva ner alltid. Och dessutom har jag lite dåligt med tid med det. Men en sak som jag verkligen fått lära mig, det är hur viktigt det är med PA. Innan Alterna; visst, jag läste Bibeln ibland, men jag var väl inte så jätteduktig på det. Nu har jag insett att en dag utan PA är är verkligen inte så trevlig som dem med PA. Att börja dagen med att umgås med den som betyder mest i ens liv är en så stadig grund för dagen, sprecis som frukosten (som är dagens viktigaste måltid). Om man en dag skulle missa det så märks det verkligen. Och det är så det ska vara!

Nä, nu ska jag gå och läsa lite. Håller på att läsa "Asyl" av Liza Marklund. Den är riktigt bra. Jag brukar var väldigt dålig på att läsa ut böcker snabbt, men jag började läsa för knappt en vecka sen och jag har redan kommit hälften nästan. Osså är den på 400 sidor! DEn serien kan iaf rekomenderas.

Kramkalas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej söta du! Tillbaka på Alterna är du, men vi kommer och kidnappar dig snart igen! Vad jag längtar till skånelandet! Hilding behöver nog någon att busa av sig på, ställer du upp? Nu ska Hilding skiva lite: jhbte543 8uiimt. Fint, va? Han är VÄLDIGT aktiv och ser till så att mamma och pappa är sysselsatta hela tiden.. Men han är snäll ändå. Jag får nog gå och busa med honom nu... Ses klockan ett på fredag! Kram kram

Anonym sa...

"I am not forgiven" hahahaha