måndag, februari 01, 2010

En vecka på sida..

Nu har jag varit uppe på Sida i en vecka, vilket innebär halva tiden för vissa och bara en fjärdedel för andra. Detta beroende på om man ska läsa språk eller inte. Så efter fredag kommer kanske bara hälften av gänget vara kvar. Lite konstigt. Och redan på lördag tror jag att den förste börjar sitt äventyr mot främmande land. För min del får jag vänta en månad till..
-
Idag hade vi en psykolog till föreläsare. Alltid lite läskigt. Men det var väldigt intressant. Pratade en del om att komma hem och landa i Sverige igen, eller som han uttryckte det: att komma till ett "tomt vacum". Att komma hem efter en sådan lång resa där man fått vara med om så mycket och sen komma hem till allt "överflöd" igen är nog inte så lätt. Nästan så att det skrämmer mig.. Jag kanske stannar kvar där...? Sen har det ju samtidigt hänt mycket här också, man tänker lite att tiden stått stilla, att saker är det samma här, men det är det ju klart inte..

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är tufft att komma hem igen! Men det blir bättre...efter ett tag! Man får försöka prata av sig lite här o lite där...liksom försöka få folk att förstå liiite av det man fått uppleva. Men det är alltid svårt när man inte själv varit med om samma saker...Kram Annelie