torsdag, februari 11, 2010

Swahili för hela slanten!

Dax för uppdatering kanske?
Fjärde dagen med swahili idag. Det är väldans roligt att få lära sig swahili och det känns som att man på bara fyra dagar ändå hunnit lära sig ganska mycket.

Ninaitwa Lotta. Ninatoka Uswidi. Mimi nitakwenda Nairobi na Lisa tarehe mbili Machi. Ninapenda kupiga picha! Mimi ninataka kuwa mkunga.
(Jag kallas Lotta. Jag kommer från Sverige. Jag ska åka till Nairobi med Lisa den andre mars. Jag tycker om att fotografera. Jag vill bli barnmorska.)

Tuta onana! (Vi ses!)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Av komplicerade orsaker vill jag veta hur man säger "kopparna står i skåpet" på swahili.

Cilla sa...

Yeeyy, vad du kan!
Impad Lotta, det kommer att gå som en dans.
Längtar efter dig. Kram

Charlotta sa...

Kopparna finns i skåpet kan sägas: "Kuna vikombe katika kabati" eller " Kuna vikombe kabatini"