måndag, februari 15, 2010

Ninajifunza kiswahili.

Vi har lärt oss en hel del sånger på swahili och de sångerna sätter sig verkligen på huvudet. Så man går runt och lallar på dem nästan hela tiden. Dagens sångstråf:

"Lakini wewe, lakini wewe, lakini wewe siwezi kukuacha"

Den sågnen handlar om att jag kan lämna hela världen, mamma, pappa, min kompis och pengar: "Men dig, men dig, men dig kan jag inte lämna"

Nu är det fyra dagar tills jag börjar min resa hemmåt mot kära Skåneland. Det ska faktiskt bli skönt att få komma hem. Samtidigt känns det lite jobbigt också. Jag vet ju att jag har tio dagar hemma och de tio dagarna vill man spendera på allra bästa sätt; personer man vill träffa, saker som ska fixas, packning osv.

Avslutningsvis: Mungu hakuachi! Oavsett var du befinner dig eller vart du far så lämnar Gud inte dig. Gud lämnar dig inte!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med sånger på Swahili, har också lär mig några en gång. Men har glömt det mesta. Kram på dej/Mia

Cilla sa...

Välkommen hem!