torsdag, mars 05, 2009

Hemma igen

Nu är jag hemma igen. Från Jönköping. Kändes väldigt skönt och roligt att få komma iväg lite. Tror att jag behöver det ibland, annars blir det alldeles för mycket vardag. Kul att få träffa vänner och vara tillsammans med tusentals människor som älskar Gud och tjänar Honom! Jag var ju förresten på E-veckan, om jag inte sagt det. Kom och tänka på en sång. Tror det var förra E-veckan som Hans Wiechbrodt lärde oss den: "Han älskar dig där du är. Inte där du borde vara. Du är Hans ögonsten." (eller nåt sånt). Och, ja, det är väl gott att veta. Gud älskar dig precis där du är! :)
.
Ikväll hamnade vi i lite smådjupt samtal på Vips (barngruppen i kyrkan) och med i det samtalet var en kvinna som är väldigt bra på att ställa bra frågor och lyssna. Då sa en av barnen till henne: "Du är ju bra på det här! Du borde bli sån där psykopat! Eller nej, jag blandar alltid ihop det där. Jag menar psykolog!"
.
Nu är jag typ jättetrött och frusen. Bussen jag åkte hem på idag var jättekall och där satt jag i mer än två timmar. Har frusit ända sen dess. Så nu ska jag ta mig en kopp varmt te och försöka tina lite :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen tack Lotta för den "sången"
Kramis Mia

cucca sa...

Skönt att höra att du mår bra :)
Vi ses ikväll! preach it pastor :P