lördag, mars 14, 2009

Att klättra runt ett bord

Känns nästan som att jag blivit misshandlad. Har ont i hela kroppen och blåmärken lite här och var. Eller handlar det om att jag helt enkelt är typ totalt otränad. Anledning till denna smärta i kroppen har sin begynnelse för två och ett halvt år sen. Ok, nä, det var inte då det började, men det var då, precis i början av Alterna och vi skulle bekanta oss med varandra, det var då som min kära vän Mia uttryckte: "Brukar ni klättra runt borden på era läger?" Vi andra tittade väl lite skeptiskt och frågande och svarade "Neej...", då svarade Mia glatt: "Det brukar vi!" Egentligen vet jag inte till hundra procent vad det egentligen innebär, men jag gjorde i alla fall så att det fick en innebörd i gårkväll. Jag och Martin satt uppe på ett bord och småsnacka lite. Jag som faktiskt är ungdomsledare borde ju se till att något hände, men denna kväll hade jag inte hunnit planera in nåt "organiserat efterhäng" som jag kallar det. I och med att vi just vid detta tillfälle faktiskt satt uppe på ett bord kom jag och tänka på Mias klassiska citat från Alterna. Så vi gjorde det till vad det lät som. Vi började helt enkelt att klättra runt bordet (bordskivan) utan att röra golvet. Till en början gällde det bara att klara det. Några misslyckades och några klarade det. Efter mitt andra försök lyckades jag och jag gjorde det till och med ruskigt fort! Så det utvecklades i en tävling. Vi tog tiden och man ville ju inte vara sämst. Tvärt om. Martin var det stora hotet. Och vi lyckades klå varandras tider hela tiden. Tills han plötsligt slår mig med hela 1.1 sek! Innan hade det bara vatt med några tiondelar.. Hur som helst. Jag fick erkänna mig bersegrad den kvällen. Men nästa fredag vill jag ha min revanch!
Kan ju även berätta att om ni undrar hur lång tid det kan ta att klättra runt ett bord så kan jag säga att (ja, det beror ju på vem som gör det) det tar 8.1 sek (om det är jag). (7.4 om det är Martin).

3 kommentarer:

Martin Karlström sa...

Jag ser fram emot att få spöa dig en gång till ;)

Mia sa...

Skrattar! Skoj och va till inspiration. Jag hoppas bara ni klättrade längs "långsidan" på bordet, så det blev en ordentlig mach! Otroligt bra tid måste jag säga!/Mia

Anonym sa...

Härliga alterna-minnen väcks till liv :)