måndag, december 04, 2006

Gud har verkligen omsorg om en. Gäller att förtrösta helt på Honom.

Idag började våran arbetsperiod. Nästan alla i klassen har jobb, utom jag och nån till. Jag har letat och letat efter jobb och ju längre tiden gått ju mer hopplöst har det kännts. Men mitt i allt har jag ändå kännt en förtröstan på Gud. Och IDAG, första arbetsdagen, så ringer de från ett dagis och frågar om jag vill hoppa in! Har iofs bara fått två arbetsdagar hittills, men antagligen blir det att man får hoppa in mer (hoppas jag). Men jag är helt övertygad om att Gud var med i allt. Han ordnar allt till det bästa om man bara förtröstar på Honom.

4 kommentarer:

Pei sa...

braaaaaaaaa!!! grattis lotta, det är ju en bra början. Hoppas hon du vikarierar för blir borta längre! hehe ;)

Frida sa...

halleluja!! :] Jag är så glad för din skull Lotta! Gud är så cool. Ta hand om dig Lotta, och lycka till!

Anonym sa...

Va roligt Lotta, BÖNESVAR :) hoppas du får det roligt med barnen :) kram

Anonym sa...

Gud har verkligen omsorg om dig, Lotta! Och så får du ju jobba i en gammal välsignad prästgård... Ta hand om dig! puss & kram