söndag, november 22, 2009

HEJ!

Igår var det internationella Hej-dagen. Ärligt talat tror jag att jag glömde bort det.. Men å andra sidan tror jag faktiskt att jag sa Hej till någon igår. Såhär en dag efter skulle jag vilja fira den ändå, eftersom jag tyckte det var tråkigt att jag missade den.. Till en början så tänkte jag säga Hej till er alla som läser min blogg. Så här kommer det på lite olika språk, eftersom det är internationellt:

Engelska:......Hi!
Swahili:..........Jambo!
Grekiska:..................γεια
Norska:..........................Hei!
Arabiska:...........................مرحبا
Hebreiska:..................................הי
Japanska:...................................やあ
Hollänska:.......................Hoi! (till Marre)
Spanska:.......................................Hola!
Franska:..................................Salut!
Malaysiska:...........................Hai!
Italienska:.....................Salve
Albanska:............'njatjeta
Islänska:.................Hæ
Tyska:............Hallo!

1 kommentar:

Marleen sa...

Sv: Ja anna sa det till mig x'D
Men vad gjorde ni annars då? Vilka va där? Jag ville dit sen efteråt iaf, men var för trött :/

Haiihaii! :D