lördag, november 28, 2009

"Charlotta, till Kenya"

Haft en kanonvecka i Flemingsberg på PMU-utbilningen! Man har blivit fullproppad av en massa bra undervisning och det börjar gå upp för mig mer och mer att jag faktiskt ska åka till Kenya till våren. Som bara en sån sak att varje gång vi fick en ny talare (vilket blev kanske en sisådära 10-15 gånger) fick man göra en kort presentation: "Charlotta, till Kenya". Så jag har fått säga "Charlotta till Kenya" en hel del gånger och, ja, det börjar nog gå in i min hjärna snart..
Det var så härligt att träffa en massa andra människor som också är i samma situation och också ska ut på en liknade resa till våren. Och att få höra från dem som redan varit ute!
En liten kul sak jag fick höra av en kvinna, som bott i Kenya i 25 år, var att kenyanerna har lite svårt för att bokstäverna r och l. Undrar hur det då blir om de ska säga Lotta? Hm, hädan efter kommer jag kanske bli kallad Råtta...
Men nåt som känns sådär lite halvnervöst är att flygbiljetten fortfarande inte är bokad, men det ska fixas i veckan som kommer. Och visum.
Charlotta ska verkligen åka till Kenya! Galet!

4 kommentarer:

Chatarina och Fredrik sa...

Lotta, åtta, potta... minns du?
Nu kan du även lägga till "råtta" ;)

Det är verkligen något stort som väntar dig, vi är så glada för din skull! Även om vi kommer saaaaakna dig såååååå...

noomie sa...

och när de ska säga, låt os be: Let us play...
och om de spelar fotboll å bollen åker utan för plan skriker dom: and the ball is out of praaaaaay!
Syrran hade en klasskompis som hette Henrik lööv, det blev- Hen lik röv...

Skimrande sa...

Råtta :) Det var ju roligt..

Bex sa...

Knäppgök...=) om de inte kan säga r & L så blir det ju knappast Råtta...möjligtvis åtta haha Lycka till med ditt nya namn =)