måndag, januari 11, 2010

Lottas helg i Örebro

Helgen spenderades som sagt uppe i Örebro. Hos broren min. Lördagen var vi (jag, Crille o Jenny) på Bodaborg och det var überkul! Så, om ni nån gång känner för att göra nåt kul med mig så ta mig till Bodaborg :)
Annars hanns Marieberg också med en sväng. Och för er som inte vet det så kan jag tala om att det är ett köpcenter. Jag köpte en varm och mysig mössa och en scarf i lottafärger. Vi var även i kyrkan och en sväng hos Jennys föräldrar och jag fick åka litelite spark, vilket jag längtat efter väldigt länge!
Måndagsförmiddagen bar det hemmåt mot Skåneland igen. Efter bytet i Mjölby hanmade jag på ett x2000 med ett bar yngre grabbar snett framför mig. Nu må jag låta som en gamling, men jag förstår mig verkligen inte på deras musik. Först att de måste ha det så högt att alla som sitter runt omkring också blir tvungna att lyssna på det (Blir lite arg på mig själv att jag inte var modig nog att säga till) och vidare; det låter verkligen som att trummisen bara ska försöka slå så fort han kan så att han nästan slår i sönder trummorna! Så där sitter de två grabbarna med denna jobbiga musik högt i öronen och ovanpå det så tror jag till och med att de sov. Hur kan man göra det med det i öronen? Ett mysterium för mig.
Måste även nämna lite kort om min uppresa. Jag åkte då via Götet. Byter tåg och hamnade då på ett nattåg mot Luleå! Det kändes ju hela galet!
För övrigt var det ganska kallt där uppe. I Örebro då, inte i Luleå. (ok, det är väl antagligen ganska kallt i Luleå också, men nu är det faktikst inte där jag varit) Det var i huvudsak omkring -20 grader. Kändes som att de små näshåren skulle frysa till is!
Well, det var allt för nu (Som för övrigt är ett uttryck knyckt från engelskan läste jag i Kupé-tidnigen).

1 kommentar:

Bex sa...

haha du är så hysteriskt rolig min kära lott! =)

du måste ju ha varit i Karlskoga då, för öre har inte fått någe bodaborg ännu va? Jag hoppas att jag kommer besöka bodaborg när jag dra till Irland...I Love that place!