tisdag, januari 12, 2010

En PMU-praktikants förberedelser

Från och med nu kommer denna blogg mestadels handla om hur mina tankar och dagar ser ut som PMU-praktikant.
-
Idag är det 49 dagar tills planet lyfter från Arlanda.
Idag är det 12 dagar till jag åker upp till Härnösand på Sidautbildning i två veckor och därefter språkkurs i två veckor.
-
Idag sitter jag med olika förberedelser. Har skrivit ner en låång lista på saker som måste fixas och köpas. Exempelvis: ett förstahjälpen-kit (med plåster, värktabletter osv), solkräm, våtservetter, godis, musik, undervisning... Ja, listan har gjorts ganska lång.
Idag hade jag även tänkt att jag ska fixa ihop ett snyggt bönekort som jag kan dela ut till personer som vill be för mig under praktiktiden.
Idag sitter jag även och skriver ner olika förväntningar som jag har på praktiktiden och hurdan jag är som person. Jag ska ju resa med en tjej som heter Lisa som jag inte känner så väl. Så vi får väl snacka igenom oss lite innan vi åker.

Annars handlar det mycket just nu om att försöka träffa familj och vänner så mycker som möjligt innan jag åker. Vill ni träffas är det bara att höra av er :)

2 kommentarer:

Familjen Wittesjö sa...

Självklart vill vi träffa dig!!!
Så mycket det bara går så vi får så lite Lotta-abstinens som möjligt när du sen är iväg.
Puss!

Sara sa...

Längtar tills du kommer norrut, kanske får jag äntligen träffa min Lotta igen :)