tisdag, november 18, 2008

Hmm.. vad händer egentligen?

2 kommentarer:

sing your life sa...

Ja, det är grymt spännande. Isf åker jag dit till Mission SOS bas och arbetar med församlingen där, åker ut i byar, lär känna folket, lär mig grunderna i språket, dela ut mat till behövande och helt enkelt gör vad Gud vill att jag ska göra. Men jag har även funderat på att välja Thailandsbasen. Inget är helt klart däremot och vi får se när jag åker, om jag åker men jag är riktigt sugen:)
Vad kul med Tanzania, vad ska du göra där?

sing your life sa...

Fyy vad roligt! Det låter verkligen intressant. Får man själv välja vart man hamnar då? Eller det väljs ut åt en? Vad vill du helst jobba med för projekt?
Jag drömmer egentligen om att få åka till Central- och Sydamerika för att arbeta med mission på ett eller annat vis men känner att det kan vara bra att åka till deras bas först och kolla läget lite, stämma av, lära sig, det handlar egentligen mest om en trygghet plus att jag vet att de gör ett kanonjobb.
Är PMU sponsrat eller du cashar allt själv?