måndag, november 03, 2008

Afrika i mitt hjärta

Det har varit mycket afrikanostalgi den senaste tiden. Bland annat så kände jag doft från både Etiopien och Tanzania för en stund sen! Å, vad jag blev salig! Håller nämligen på att städa och dona och hittade då en påse med afrikagrejor. Mmm.. Å, jag längtar! Förhoppningvis är jag där om ett och ett halvt år. Måste citera Marcus Ardenfors: "Vad gör du för att förvärkliga din längtan?" Ja, vad gör du? Vad gör jag? Sitter jag här och är bara nostalgisk och bara längtar? Nä, jag har faktiskt börjat göra någonting åt det. Ska lära mig swahili till exempel. Tror att Gud lägger ner längtan i våra hjärtan och jag tror att det gäller att bejaka det. Att stäva efter det. Så att man inte sitter där när man är åttio och inte gjorde nånting av det som man drömde och längtade efter.
~:~
Africa, katika angu moyo

1 kommentar:

cucca sa...

Keep on going Lotta! Du är grym!!