onsdag, september 10, 2008

Utrymme till gåvor?

Livet är härligt att leva! Och det är härligt att kunna säga så. Önskar att alla kunda säga så, men tyvärr är det väl många som inte känner så. Min önskan är att på nåt sätt finnas till för dem som inte känner så. Men det är inte alltid lätt att veta hur man ska göra i alla situationer. Det är kanske lätt att bli bunden av olika saker eller olika rutiner. Men Gud har så mycket gott att ge. Han har gett oss gåvor som Han vill att vi ska blomma ut i och använda. Om vi bara hittar dem och utvecklar dem så vet jag att vi dels får mycket bättre självförtroende och mår på så sätt mycket bättre.
-:--:-
En lite komisk incident var jag med om igår. Börjar med att berätta den ur en annans synvikel. Vi säger att det kommer någon körades ute på Stora Vägen. När den kör där får den syn på en cyklist (jag). Helt plötsligt kör cyklisten utan anledning rakt ner i ett ganska djupt dike! Måste sett ganska galet ut! Det var väl ungefär så det gick till, utifrån sett. Men så här var det; jag skulle bara plocka ut mobilen ur fickan då jag vinglar till lite på cyklen. För att inte välta får jag snällt föja dit cyklen leder, vilket är rakt ner i diket! Kändes rätt kansigt.
-:--:-
"Du ställer mina fötter på rymlig plats
Ger mig utrymmer
Så jag kan andas
Så jag kan dansa
Inför Dig"
(Joel Melin's "Utrymme" från CD:n "Smyckad")

Inga kommentarer: