torsdag, september 04, 2008

Småkomiskt

Dax att skriva nåt här igen. Alltid när jag sätter mig här får jag typ skrivkramp och kan inte komma på nåt alls att skriva om. Grejen är den att jag kan tidigare under veckan vara med om lite komsika händelser och tänka "Ja, det kan jag skriva i bloggen!" Men sen när jag väl sitter här har jag glömt bort det..
Men en sak kommer jag faktikst ihåg. Trots mitt dåliga minne. Fast å andra sidan hände detta idag. Anyway. Jag och mamma jobbar båda i hemtjänsten. När man kommer hem till nån gamling säger de ofta "Å, är du M's dotter!?", "Din mamma är så duktig!" osv. osv. Också tvärt om säger de så om mig till Mum. I alla fall. Idag fick jag höra en rätt rolig sak. Mum hade vatt hos en gammal gubbe som jag inte vatt hos överdrivet mycket, typ bara gett honom medicin. Han hade sagt att den skulle vara lycklig som blev gift med mig! Haha! Lite smickrande ändå.
Nu kom jag faktiskt tänka på en annan komisk sak. Det finns väl sånna där skyltar som man kan sätta upp på bilen där det står nåt i stil med "Om du kan läsa detta kör du för nära". Iaf, så läste jag en mer komisk sån skylt: "Ursäkta att jag kör så nära framför dig." Tyckte jag var lite kul iaf.
Ja, jag trivs riktigt bra i min kära Skåneby för övrigt. Men till helgen åker jag upp till underbara Jönköping! Ska bli kul att träffa folket. Osså är det ju bröllop! Wiihooo!

Inga kommentarer: