fredag, september 26, 2008

2-årsjubileum

Nu fyller denna blogg snart två år. Grattis på den. Trevligt. Eller? Hmm, tja. Ibland är det ju ganska trevligt. I alla fall. Mycket har hänt sen den startades. Jag döpte den till "Charlotta explores her potential". Jag gick nämligen bibelskola Alterna just då och Alternas "motto" var "explore your potential", så jag tyckte det var passande. Men jag hoppas att jag fortsätter upptäcka vilka potensialer jag har även om jag inte går bibelskola. Och livet är väl en lång skola skulle man nästan kunna säga. Man lär sig ju alltid något nytt. Det är väl kul? :) Dessutom har jag ju fortsatt gå skola efter bibelskolan vilket gör att man har större förutsättningar för att kunna lära sig nåt nytt. Jag har gått teamträningskola och är nu inne på mitt andra år inom det området. Första året var jag ju i Jönköping och hade praktiken i Pingstkyrkan där, bland barnen. Deras gedigna barnverksamhet är verkligen imponerande! Vilket privilegium att fått vara med i det under ett års tid!
Denna hösten flyttade jag tillbaka hem till min kära Skåneby och tillbaka till min hemförsamling, där jag har min praktik numera, när jag går tvåan. Känns lite småkonstigt att vara tillbaka hemma, men jag trivs faktiskt väldigt bra här. Och det är så spännande! Man får ju göra så mycket mer här! Här finns mer möjligheter för mig att explore my potential :)
Hipp, hipp, Hurra på din 2-årsda'!
Ps. Glöm inte att ta vara på tillfället att lära dig nåt nytt. Var nyfiken och fråga.

1 kommentar:

cucca sa...

Du har massa potential och gåvor vännen!
Bara hört massa lovord sen du kom hem till skåne! Du gör ett bra jobb!! GodBless