fredag, september 12, 2008

Till mormor

I dag är det fyra år sen du flyttade hem till himlen. Därför tänkte jag tillägna detta inlägg till dig, min kära mormor. Du var en beudransvärd kvinna. Jag förstod inte det riktigt när du fanns hos oss. Eller jo, jag älskade dig och en mormor är ju alltid en mormor. Men det är först nu som jag förstår mer och mer vilken godhjärtad kvinna du var. Och din tro på Jesus; så enkel och förtröstansfull. Det är i alla fall vad jag hört. Varma kramar och ett härligt skratt. Jag saknar dig, men tids nog får vi mötas igen. Det var hemskt jobbigt att se dig den sista tiden, därför känns det gott att du fått komma till en mycket bättre plats. Där ingen smärta och ingen sjukdom finns. Där salighet, lycka, skratt och glädje finns.
Det är så lätt att tänka "Om du bara fanns kvar här skulle jag.." och jag önkar att jag tagit vara mer på tiden du fanns hos oss. Men nu har du det mycket bättre och snart ses vi igen!
~~~
"Som en bro över mörka vatten"
~~~
Kom också tänka på Läkerol. Mamma brukar alltid ha läkerol. Precis som du. Fast mamma har olika smaker, du hade alltid orginal. För nåt år sen hade mamma köpt orginal och det är verkligen du på nåt sätt. När jag stoppa den i munnen smakade det nästan mormor.
~~~
Margit Thuvesson ~ för alltid saknad och älskad.

2 kommentarer:

Familjen Wittesjö sa...

Ett tillägg: mormor hade en sån härlig humor! Och som hon "skröt" om sig själv! "Jag hade minsann väldigt vackra ben när jag var ung!" osv...
Och de underbart varma kramarna man fick där hon mötte oss i köket med sin bulldoftande barm!

,Amanda sa...

Mycket fint skrivet lotta. måste påpeka det med Läkerol, jag minns det också jätte tydigt. den lila lilla asken hon alltid hade i sin väska.
underbar kvinna, som vi, som sagt, snart möter igen!