torsdag, september 11, 2008

Förgänglighet.

Det finns saker jag vill ha. Exempelvis en kompaktkamera. Varför vara nöjd med en systematisk? Jag vill också ha en symaskin. Och en jordglob. Hm. Ja. Det är rätt förgängligt egentligen. Här sitter jag och har allt jag behöver plus mycket mer och vill ändå bara ha mer. Osså finns det människor på andra sidan jordklotet, eller andra sidan stan, som skulle ge så mycket för att bara få ha en säng att krypa ner i eller att få känna sig mätt för en gångs skull. Och vad gör jag åt detta? Sitter på min lata rumpa framför min dator och skriver ett meningslöst blogginlägg. Hm, eller uppmuntrar jag kanske nån till att göra nåt. Men vad ska man göra? Lilla jag kan ju inte hjälpa hela världen! Men alla kan göra nåt.
Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa nån.

Inga kommentarer: