måndag, januari 29, 2007

Tillbaka!!

Oj, längesen man skrev nu.. Är iaf tillbaka i lilla Alternbo, som inte är så särskilt litet egentligen.. Känns alldeles underbart iaf! Så kul att träffa alla igen!

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva för det finns egentligen rätt mycket att säga. Men det som känns mest aktuellt nu är ju Afrikaresan! Nedräkning pågår och det är bara 12 dagar kvar! :D

Idag har jag haft en "dokumentationsdag". Fick i uppdrag att följa två i vår klass och fotografera allt de gör. Sen ska vi ta med de bilderna och visa för de som vi träffar nere i Afrika. Det var iaf riktigt kul att bara springar runt och fota allt som de gör! Man kanske ska bli fotograf i alla fall? Nä, jag vet inte riktigt vad Gud har för plan med mitt liv.. har iaf börjat fundera på vad jag ska göra till sommaren och kommit fram till något som jag väldigt gärna vill göra! Om det är Guds plan så löser det sig..

För övrigt kommer det bli väldigt mycket utmaningar nu framöver! :S Den första kommer nu på fredag då jag fick uppgiften att vittna på ungdomsmötet i Vetlanda. Sen kommer det bli en hel del när vi är nere i Afrika! Men det ska bli så spännade. Man växer genom utmaningar.

Ha de gott och gå i frid.

2 kommentarer:

cucca sa...

Härligt Lotta!
Du får fota mycket i Afrika :) Är det någon som kommer att ha med en bärbar dator så att ni kan tömma era minneskort? Om inte så säljer Netto 1GB sdkort för 149:- det kan ju vara värt att köpta några sådana annars. :), Det kommer vara bli kanon när du ska vittna!! :) Är det i pingst? Jag var där o hade ett ungdomsmöte för några år sedan. Det är ett jättehärligt gäng.

Anonym sa...

Heej söta du!
Vi kollade in ditt reseschema du skickade och blev gryyymt avensjuka! Det låter både spännande, roligt å intressant!
Det är lite tomt här på jägaregatan utan dig... hoppas vi kan se en skymt av dig innan du åker, men om det inte går så tog vi ju farväl sist vi träffades...
Mammagret hälsar så gott å tackar för reseplanen och det fina kortet! *hårda kramar*