onsdag, januari 17, 2007

Gud har verkligen omsorg.

Jag slutar aldrig att förundras över Guds allmakt och hur stor kontroll Han har på allt. Så fort jag börjar känna att det brinner i knutarna ekonomiskt så antingen får jag jobba lite till eller så får jag en gåva. Kan inte riktigt förstå att jag fått ihop alla pengarna till Afrika-resan (med tanke på att jag inte jobbat så värst jättemycket och de pengarna har jag dessutom inte fått än). Men Gud är så god så allt bara löser sig efter hand. Varför gå runt och oroas när ALLTING är möjligt för Gud? I Matt. 19:26 säger Jesus: "För människor är det omöjligt, men för Gud är allting möjligt" och så är det! Wow! Och i Luk. 1:37 står det: "Ty för Gud är ingenting omöjligt". Ingenting är för pluttigt eller för stort för Gud. Det gäller bara att förtrösta helt på Honom.

Nu har jag jobbat två hela dagar så jag är rätt trött. Skönt att man är ledig imorn. Då ska jag fixa massa till Afrika-resan och storhandla på Apoteket (kan ju behövas..). Hade annars en väldigt mysig och trevlig helg när Julia var här. Lekte med eld tillsammans med Jacke och hans "eldar-polare" (jag eldade inte utan fotograferade) osså var vi på bio (Déjavù) oxå tittade vi ju på "Vänner".

Avslutningsvis vill jag bara säga som Paulus i slutet av andra kapitlet i sitt brev till Titus: "Låt ingen se ner på dig".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt Lotta! Ja, det gäller verkligen att lita på Gud i alla lägen för han sviker aldrig. Kram på dig min söta syster!

Anonym sa...

Jaha, synd för jag köpte en idag, så då är det lite försent, men dina kanske är bättre vem vet :) vi såg underbara älskade, den var lite tragisk men bra ändå. Ses kram

Anonym sa...

I en annars så opålitlig värld är det skönt att veta att Han aldrig sviker dig! Vila i Hans nåd, och ha det toppen i Afrika!

Andy - som du inte känner, men jag hittade din sida via Cucca´s!

Anonym sa...

Trevlig sajt!
Blessings från Charisma i Höör