söndag, april 10, 2011

The one when I was touring in Örebro..

Denna helg blev det en del turistande i Örebro med omnejd. Bror min och hans fru tog mig till Öby kulle. Det är ett ställe fullt av stenar som blivit en övernattningsplats för ormar. Många åker dit så här på vårkanten för då är ormarna väldigt aktiva för att "skapa nya ormar". Jag är ju inte så särskilt förtjust i ormar, men tyckte det kunde vara spännande att se. Vi såg mest snok och huggorm. Men jag var allt på min vakt, medan alla andra stod hängandes över ormarna, inte alls långt ifrån. När vi åkte därifrån råkade jag dock radera alla bilder jag tog.. Vågade det undermedvetna jag inte behålla dem på kameran?

Sen åkte vi vidare och såg bland annat Kumla anstalten och Konst på hög, men det var tyvärr stängt. Ja, det var ju typiskt att vi inte kom in och fick kolla runt i fängelset...


Mod. Det handlade dagens predikan om.

Gud, ge mig mod.
Mod att vara den jag är.
Mod att stå upp för Dig.
Mod att våga göra det Du vill.
Mod att våga ta steg i tro.
Mod att leva det fantastiska liv som Du har för mig.

Inga kommentarer: