tisdag, april 19, 2011

It's all in your mind..

Vad fyller vi våra tankar med egentligen?

Vad är det som gör att vissa lyckas nå sina mål och andra inte?

Som jag berättade i tidigare inlägg så ska jag springa/jogga Vårruset som är på 5 km. Jag har därför börjat träna en del inför det. Och jag märkte en ganska väsentlig skillnad idag angående mina tankegångar. Jag var på den sista kilometern och var rätt trött. Och vad tänker man då? "Uscha och fy och blä! Fy vad trött jag är! Vid bron får jag stanna och gå.. Gah, fy vad jobbigt det är att springa!" Och när jag tänker så då är det klart att det känns jobbigt att springa. Det blir liksom bara tyngre och tyngre.. Men sen tänkte jag att jag skulle vända på mina tankar "Kom igen Lotta! Fy vad duktig du är! Heja Lotta du är bäst, springer bättre än en häst! Heja, heja heja! Bra kämpat! Du klarar detta!" Och det gör faktiskt skillnad! Det kändes mycket lättare att springa.

Så, ge inte upp! Låt inga negativa tankar få utrymme att påverka dig. Var positiv och låt inget trycka ner dig för att det känns jobbigt. Uppmuntra dig själv och ha blicken fäst på målet. Ingenting är omöjligt för den som inte ger upp!

2 kommentarer:

Chatarina sa...

Så sant!
Och du, lycka till :)
Ta med löparskorna till Skåne så kan vi träna tillsammans, kanske? Ska i alla fall bli så kul att träffa dig snart!
KRAM

Anonym sa...

Hallå där!
Yeas det stämmer verkligen. Är det någonstans man får träna på och Bosta sig själv med uppmuntran så är det när man springer, använder mig också av den tekniken den där sista km när man tror man inte ska orka en meter till :-) Mia