torsdag, maj 27, 2010

Yieni!

Jag och några av barnen :)


Jag och Lisa tillsammans med några av barnen.
-:-

Här rör man inte på sig så överdrivet mycket. Så igår var jag ute och sprang/joggade en runda på morgonen. Det var så härligt att få springa fram på de afrikanska vägarna, men folk tittade lite småkonstigt på en. "Där kommer en muzungu springandes.." I alla fall. Otränad som jag är betyder det att jag har typ ont i hela kroppen idag! Galet! Men samtidigt lite skönt. Det borde ju betyda att jag faktiskt har tränat!

Sen var vi faktiskt ända inne i Nairobi city för första gången. Lite galet att vi inte vatt där än, men vi hade tänkt att första gången vi åkte dit skulle vi ha nån med oss. Men nu kunde vi inte vänta längre, så vi slog slag i saken. Vi gick mest runt och tittade; hittade Java som vi fikade på. Man måste se säker ut där man går, annars vet tjuvarna att man är ett lovligt byte..

Verkar för övrigt som att regnperioden är över nu. Det har inte regnat på över en vecka snart!

Ja, snart är även majmånad över.. Denna månad skulle ju innebära "utåt"; mer så kallade studieresor eller besök. Men tja, vi har faktiskt inte varit iväg på ett enda.. Det blir inte riktigt alltid som man tror.. Det blir sällan som man tror. Men hur som helst. I början av juni ska vi i alla fall få ha en lite semester och åka till Tanzania och hälsa på några andra PMU-praktikanter. Det ska bli väldigt roligt!

2 kommentarer:

Magret sa...

Oj, tur att mamma får veta i efterhand om äventyren .Glömmer aldrig då du hoppat bungyjump i Sydafrika.
Men jag hopas på Guds beskydd.
Hoppas ni får studiebesöken vid annat tillfälle.
Kram min lilla tös. Hälsa Lisa.
Mammis.
PS ,vem ska nu ge mej frukost på sängen ,mors dag?

Noomie sa...

Har ni hittat till Standly´s? Där är bra fika:)