tisdag, april 01, 2008

Många tankar

Jag tänker alldeles för mycket nu så jag har tappat bort skrivandet. Men jag tycker att det är gott att mitt i allt har jag min fasta grund. Gud. Hur kan folk klara sig utan Honom? Och jag borde inte vara så självisk som håller allt för mig själv. Men det är så svårt i denna värld. Folk tittar snett och tycker man är konstig om man säger att man är kristen. Eller det gör de kanske inte? Jag är kanske bara rädd att de ska göra så. Fast å andra sidan försöker jag berätta här vad Gud betyder för mig så helt egoistisk är jag ju inte.. Ja, i sånna här tankar kan man ju snurra in sig allt för mycket.. Men det är inte sånna tankar som mest snurrar runt i mitt huvud nu. Handlar mer om vad som är Guds vilja och lite så. Speciellt i en viss fråga. Ibland är det verkligen svårt att veta. Och man vill att det ska bara komma som en eldsfrift på väggen, men ibland gäller det väl att ha tålamod och helt enkelt lita på Gud. Men jag har en förmåga att ibland springa i 200 km/h och vara lite för långt fram. Jaja, nu skriver jag på bara för att jag ska och för att jag inte vill gå och lägga mig. Jag hade tänkt gå och lägga mig vid klockan åtta för jag måste gå upp halv fem imorgon. Men jag har aldrig någon diciplin. Ja, så därför avslutar jag detta inlägget här. Tror jag. Jo, jag borde ju packa lite också kom jag på! Åker nämligen på kursvecka imorn.
Hej svejs!

1 kommentar:

Pei sa...

Lottis!
det var mycket du fick plats med i din kommentar =)
Ja jag har hoppat av mitt program och lite sånt där.. Det blir inte ofta som man tänkt sig..
Känner igen mig i allt det där med tankar och funderingar. Till slut vet man varken ut eller in! Då är det bara Gud som kan reda ut saker och ting.

Ha det så jättebra på din kursvecka! :D