lördag, april 05, 2008

Förhållanden!?!?

Ja, detta med förhållanden kan göra en helt förvirrad, förtvivlad och lycklig. Jag vet att jag inte är den enda som går runt och längtar efter någon att dela mitt liv med. Just nu är jag inne i en period då jag tänker på det här med relationer hur mycket som helst. Och denna veckan har de även ett "Tillsammans"-tema på www.crossnet.se, väldigt intressant. Jag måste bara citera tjejen som skrev i dag;
"Men låt inte din tid som ungdom och singel
bara gå ut på att hitta Honom eller Henne med stort H
som kan fylla ditt puss-och kram-behov!
Låt all den tid du har istället gå åt till
att lära känna Gud, din skapare mer!"
-:-
Precis! En annan sak också om när det gäller att många går ju runt och letar efter Den Rätte är att inte leta efter den Rätte utan bli den Rätta! Vad menar jag med det? Jo, att istället för att bara gå runt och leta och prova sig fram: Är det han? eller kanske han? Att istället fokusera på Gud och låta Honom forma en. Att bli säker i sig själv och vad man vill för framtiden och framför allt: Bara närma sig Gud. Att bli förälskad i Gud först innan man blir det i nån annan.
Sen när man väl hittar Honom med stort H så tänk på att äkta och sann kärlek handlar inte bara om en massa känslor. Jag menar, ens känslor kan ju rusa iväg hur fort som helst och sen vara på en helt annan plats bara en stund senare. Äkta och sann kärlek handlar om överlåtelse och handling och drar varanda närmre Gud.
Sen slutligen finns det ju ett löfte från Gud i Matt. 6:33: "..sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så ska ni få allt det andra också."

Inga kommentarer: