måndag, januari 21, 2008

Stäcka sig framåt

I Bibeln (Världens bästa bok! Kan man kalla det en bok egentligen? Den är ju ingen vanlig bok, det är ju Guds ord; Levande och Sanning), i alla fall; där kan man läsa om att nå målet. En väldigt bra text. Ok, mycket i bibeln är bra, men i vissa situationer passar vissa texter så perfekt in i ens eget liv, vilket verkligen gör Bibeln levande även om den skrevs för typ 2000 år sen. Denna text kan läsas i Nya Testamentet i Filipperbrevet, kapitel 3, versarna 12-16 (Fil. 3:12-16). När man har tagit emot Guds stora nåd så finns det så mycket mer för en i sitt liv som Gud villl ge. Men det är lätt att bara se tillbaka på allt som varit och grubbla på massa dumma saker man gjort eller bra saker man inte gjort. Men denna text säger att vi får får försöka glömma det som varit och sträcka oss framåt. I vers 13b skriver Paulus:
"Men en sak är säker:
jag försöker glömma det som ligger bakom mig
och strävar mot det som ligger framför mig"
(Övers.: Handbok för Livet/Levande Bibeln)

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Då vi alltså har förklarats rättfärdiga av tro, har vi frid med Gud genom vår Herre Jesus Kristus"
Rom 5:1

"Så finns nu ingen fördömelse för dem som är i Kristus Jesus. Ty livets Andes lag har i Kristus Jesus gjort mig fri från syndens och dödens lag"
Rom 8:1-2

cucca sa...

Hehe..Cilla var uppmärksam på predikan i Söndags... Fredrik predikade kring de texterna. :) Kanonbra möte verkligen.

Ser fram emot helgen :) Ses på fredag..

Anonym sa...

ojdå... det visste jag inget om. Jag var nere med Hilding i söndagsskolan. :)

cucca sa...

Okej va kul :) Jo han nämnde båda texterna :)
Han pratade om vår identitet i Jesus...riktigt bra predikan.

Anonym sa...

Hej Lotta!
Vad glad jag blir när jag läser dina inlägg. Du har funnit det bästa i livet, som alltid håller vad som än händer.
Välkommen hem till helgen, det ska bli roligt!
KRAM