lördag, januari 19, 2008

Hel och fri

Nu blir jag nog rätt personlig, men detta är något välidigt viktigt som jag vill dela med mig av. Det handlar om min tro på Gud. Som jag skrev i förra inlägget så finns det en plats i varje människas hjärta som bara Gud kan fylla. Som kan göra en hel. Många försöker fylla denna tomhet med olika saker; pojkvänner, rikedom, alkohol o.s.v.
Jag har också varit där. Visst, jag har alltid haft min tro, med det handlar ju om prioriteringar. För ett par år sen var jag tillsammans med en kille.. Man kan väl säga att jag var helt galen i honom och att han hade första platsen i mitt liv. Sen plötsligt tog det slut och nästan hela min värld föll samman. Det var en väldig tuff period i mitt liv, men nu när jag ser tillbaks är jag tacksam att det hände. Nu har jag fått prioritera om, sätta Gud först och bygga upp en stadig grund. Jag får nu känna mig hel och älskad, fri och glad! Och jag vet att Han aldrig, ALDRIG, överger mig.

2 kommentarer:

Skimrande sa...

Känner verkligen igen mig i det där, och det är så sant som det är sagt det du skriver..

cucca sa...

Fantastiskt kul att läsa :) Det är bara Gud som kan göra det! Du är bra Lotta! Tack för idag!