söndag, september 02, 2007

Jag ler.

"Det är viktigt med kärlek,
för om folk inte tycker om varandra blir det inga mer folk."
Läste det på baksidan av en bok om/av barn. Barn är bara så härliga.
.
Dagarna i jönköping går och jag ler. Det känns fint. Man ler kasnke inte åt allt, men så är det väl i livet. Man måste möta lite motgång/utmaningar annars växer man inte. Och det är ju därför jag vill göra detta året. För att växa och utmanas. På måndag (imorn!) ska jag åka på Teamträff och träffa alla de andra teamarna i klassen. Två intensiva veckor med massa undervisning. Ska bli gott!
Kom och tänka på en sak jag hörde av min härliga asiatiska vän på Alterna. Tyvärr kommer jag inte ihåg exakt hur det var, men det var iaf ett barn som frågade en kille vad han hette. Han svarade "Chung" (uttalas sjung). Då svarade barnet: "Jaha, sjung och var glad?" Haha!
Nu måste jag ta tag i en läxa jag har. Suck! Jag som trodde plugget var över. Men glöm inte: Var glad! :D
--------------------*-----------------------*----------------------*------------------------
Var inne en sväng på tjuvlyssnat.se och hittade några riktigt roliga. Här är några:
.
* Fyra personer ~60 kommenterar händelserna kring "Stureplansprofilen" som återigen anhållits för våldtäkt.
Kvinna 1: Det är för bedrövligt hur det går till i sådana rättegångar.
Kvinna 2: Ja, de borde spärras in för livet allihopa!
Kvinna 1: Ja dödsstraff är för lindrigt! De borde… (tänker efter lite) …de borde skickas till Norrland eller nåt!"
.
* En man ~50, med utländskt påbrå, kommer in och går raskt fram till första bästa lediga säljare.
Mannen (rappt): Jag ha ett problem!
Säljaren: Ja, okej.. Vad har du för problem?
Mannen (viftandes med sin telefon): Alltså.. Varje morgon, klockan åtta någon ringa mig. Jag svara. Men ingen svara. Det är någon som heter SNUSSER!!
Säljaren (förvånat och osäkert): Jag tror att det är ditt alarm som ringer…
Mannen (aningen röd i ansiktet): Okij.. (han går raskt ut ur affären.)
.
* Två tjejer ~16 står och läser reklamplanschen i busskuren.
Tjej 1: Kolla, de ska typ börja med alkolås på bussar.
Tjej 2: Men tänk om man varit på en fest och måste ta bussen någonstans, får man inte åka med då?
.
* Tjej 1: Jag tycker det är så fånigt att använda engelska uttryck. Vi bor liksom i Sverige.
Tjej 2: Ah jo.
Tjej 1: Så totally lame alltså.
Tjej 2 tittar förvånat på tjej 1.
Tjej 1 (inser sitt misstag och säger surt): Käften.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej lotta och tack för helgen, härligt att du bor så nära! men ja vi ses ju imorrn. sov så gott inatt!

Anonym sa...

Hoppas du får två härliga veckor i Öret! Hälsa Lotta & Olof om du stöter ihop med dem.
Ps. Jag vet att jag inte är så flitig att besöka din blog, men du har väl inte glömt av min? Ds.

Pei sa...

Chung å va gla'! :D hihi