torsdag, september 27, 2007

Hänga med Gud.


Det är så lätt att bara sova in i det längsta på morgonen, sen bara stressa vidare hela dagen och nästan glömma det viktigaste av allt. Gud. Han vill "hänga" med oss. Jag har förstått hur viktigt det är att ta den tiden varje morgon då man umgås med Gud. Men ändå är jag så dålig på att verkligen ta tag i det. Det är iofs nu på bättringsvägen. Vill bara peppa er alla som kanske känner er "lika dåliga som jag". Att börja dagen tillsammans med Gud är nog det bästa man kan göra. Visst att äta frukost är mycket viktigt för att orka med dagen fysiskt. Men det är minst lika viktigt att äta lite Guds ord också. Och Tänk. Han som skapat jorden (med dess vackra skapelse; alla blommor, träd och vattendrag), himlen (solen som lyser och ger värme på dagen och stjärnorna som ler så vackert på natten) och även DIG, in i minsta detalj. Han som är allsmäktig Gud och håller hela denna skapelse och universom i sin hand. HAN vill "hänga" med lilla mig. Jag som bara är en lite människa av typ 6 miljoner på denna stora jord. Just lilla mig och just lilla dig är Han så extremt intresserad av. Fast det finns så många andra! Så är det ändå JUST DIG!

Annars har jag vatt rätt krasslig de senaste dagarna, men nu är det på bättringvägen :) Har råkat ut för ännu en anektdot! Förstår inte riktigt vad jag gör! Men för nån dag sen lyckades jag fixa strömavbrott i köket, hallen och delar av min grannes rum :S Ja, jag lyckas då alltid strula till det. Men det mest sjuka och komiska av allt! När vi höll på o fixa o trixa o skulle försöka få tillbaka ljuset så kom det när man satte på ungen!! När man stängde av ugnen igen så slocknade allt! Fattar ingenting! Haha! Bara så komiskt knäppt!

3 kommentarer:

Pei sa...

Lotta! ja, jag förstår vad du menar med andakten, den lilla stunden på morgonen. Jag försöker kompensera med Gud-tid på bussen emellanåt men det är inte bra. Ja får ta mig i kragen!
Haha, strömavbrottet låter ju helt tokigt!
Hoppas du har det bra tok-Lotta!
KRAM

Anonym sa...

jag va oxå med om ngt liknande när jag bodde där:)/ n

Anonym sa...

Inte visste jag att det bodde 6 miljoner på jorden :P