onsdag, mars 30, 2011

The one about the Wind

Igår var jag på 18.35. En grej de har i Elim (Pingst) för folk som är just mellan 18-35 år. Där var en man som berättade sitt vittnesbörd om hur Gud räddade honom från att ta sitt liv efter flera års drogberoende. Man satt och nästan rös när han berättade med sådan passion om vad Gud har gjort i hans liv.

Hur ser Jesus ut?
Jag vet inte hur han ser ut. Jag har inte sett honom.

Hur kan man då tro på honom?

Hur ser vinden ut?
Ja, alltså det blåser ju i träden..
Nej, min fråga var HUR ser VINDEN ut? Är den blå, vit, röd, rund, lång, platt?
Det vet jag inte.

Hur kan man då tro på vinden?
Man kan ju känna vinden i håret och man ser ju konsekvenserna av vinden. Man ser dess effekter och hur den får träden att vajja.

Jag har inte sett Jesus fysiskt, men jag har sett hur Han rört vid människor och jag har känt hur Han rört vid mig och varit mig nära. Lika självklart som att vinden smeker min kind, trots att jag inte kan se den. Lika självklart har Jesus kärleksfullt smekt min kind, utan att jag ser Honom.

Inga kommentarer: