torsdag, juli 15, 2010

Gajj!

Jacovu (Jacob) vår nyaste tillskott i Nurufamiljen. Kompis kallar jag honom. Ibland hjälper jag till att ge honom vatten. Det är kul. Ibland kommer han skuttandes brevid en :)


Lisa och jag påväg till kyrkan. Bwana asifiwe!


Imorn ska vi åka på safari! Det bestämdes imorse! Antingen händer inget, eller så händer det på EN gång! Så imorn bär det av mot Masai Mara över helgen.

I förmiddags när vi var med Nurseryclass gick vi ut för att röra på oss. De är rätt fulla av energi och har svårt för att koncentrera sig. Så vi gick ut på gården och sa åt dem: Simama! (Stå) Keti! (Sitt) Lala! (ligg) Simama! Zunguka! (snurra runt) och använde de orden om och om igen. Sen plötsligt sa jag "Cheka!" (skratta) osså skrattade vi :)

5 kommentarer:

Magret sa...

Låter spännande med safari.
Ta nu inte kalven med dej hem. Du minns förr när vi var ute och körde förbi nån äng med får, då ville du ju ha ett lamm med dej hem. på fullt allavar kändes det som. Det var väl från Bullerbybarnen.
På din beskrivning med barnen lät det som ni var på en kennel,frånsett uppmaningen att skratta:))
Kraam mamma

Chatarina sa...

Klart att man är glad när man ska gå till kyrkan! :)
Så kul med safari... Ha en trevlig tripp!
KRAM

Pei sa...

Fint inlägg Lotta! Såg du massa djur på safari då? Hoppas det var mer action än i Nelspruit!

KramKram

Cilla sa...

Du är så härlig, Lotta :)
Jag älskar dig!

hanna TJ sa...

jacovu heter väl fåglen i lejonkungen? :P