söndag, juli 04, 2010

4 av 7 månader avklarade..

Tiden på Nuru rullar på och hemlängtan har faktiskt infunnit sig en del i veckan som varit. Jag har blivit ganska förkyld också med en hals som gör ont, speciellt när jag ska sova och det tycker jag inte är så snällt av den..

En morgon när jag kom ut stod plötsligt en av korna mitt ute på gården (de brukar annars alltid vara inne i sina bås). När jag kommer närmre ser jag att där står även en alldeles nyfödd lite kalv vid sidan om! Snacka om att jag blev förvånad! Visste inte ens att Rachel (som mamma-ko heter) var på smällen! Den nya familjemedlemmen har fått namnet Jacovu (på kikuyu), eller Jacob, men jag kallar honom Kompis. Jag har blivit rätt bra kompis med honom. Här är så söt och kommer skuttandes när man går förbi honom. Jag har även fått hjälpa till att ge honom vatten ur flaska :)

"Allt förmår jag genom Honom som ger mig kraft" - Fil. 4:13

4 kommentarer:

noomie sa...

Av någon anledning får man (jag) lättera hemlängtan om man är lite krasslig. Krya på dig! Kram

Hilding & Edvin sa...

Åh, vad det låter mysigt med kalven!
Kompis var ett bra namn, tycker vi.
Kram kram

Hilding & Edvin sa...

Åh, vad det låter mysigt med kalven!
Kompis var ett bra namn, tycker vi.
KrAm kRaM

Josa sa...

Hej Lotta!
Jag har precis idag återuppväckt min käre gamle blogg som legat i träda. Så tittade jag runt på de bloggar jag hade länkar till och hittade dej! Hur har du det nere i Kenya? Vad får du göra? Gud välsigne dej.
Kram Josa