onsdag, april 07, 2010

Lov, mobilproblem, svenska sånger och saknad..

Nu är det lov här. Barnen och ungdomarna har lov i en hel månad här! Sen efter det börjar termin nummer två.
Lovet innebär lite annorlunda schema. Bland annat ska jag och Lisa ordna olika aktiviteter för barnen och ungdomarna. Vi ska: ha datakunskap, NuruAfrica Championship (med tävlingar), filmkväll och chokladbollsbakning. Det ska bli kulkul!

Angående min mobil: Jag blev ju bestulen på min mobil, så jag köpte en ny. Det nya numret har jag dock haft en del problem med. Det funkar fint inom Kenya. Det funkar fint att ringa och ta emot samtal från Sverige, men kruxet är SMS. Jag kan skicka SMS till Sverige, men jag kan inte ta emot.. Försöker att fixa det, men det är inte så lätt..

Bönämnen:
* Be om kraft och beskydd för vår handledare som bär på ett stort ansvar.
* Be för barnens lov och alla aktiviteter som ska ske.

En rolig incident: Vi bor ju granne med hönsen. På morgnarna när vi ska gå upp är en av Weldingklasskillarna utanför och ska ge hönsen vatten. Han är en glad sjungande typ. Nämnas bör att vi för en vecka sen försökte lära Weldingclass en svensk sång: "Sol, vind och vatten". Så imorse, vad får vi höra honom sjunga då? Jo, "Sol, vind och vatten"!

Jag trivs alldeles för bra här för att längta hem eller sakna nåt. Men det finns ändå två saker jag börjar sakna. Det första är svensk lovsång. Visst är det härligt om man kan hänga med lite i sångerna på swahili, men man kan inte fokusera på samma sätt.
Det andra är svenskt lösgodis!

1 kommentar:

Magret sa...

Kära Lotta!
ja visst är det härligt att Du trivs så bra.Ni får lära ut några enkla lovsånger och förklaraa vikten av fokus på Honom vi lovsjunger.
vad festligt med sol, vind och vatten.
Hoppas du snart får födelsedags paketet.Synd att det blev så försenat
Kram mamma