måndag, juni 22, 2009

Upendo

Det är nästan så att mitt hjärta smälter. Min lilla systerson, 3 år, lallade runt och sjöng till mig: "Jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig". Och det bara för att jag hjälpte honom att ta på kalsonger och byxa efter att han varit på toa.
Men det är en go liten krabat det där. För ett tag sen satt vi och fikade eller nåt. Utanför vajjade björkarna med vinden och han säger lite tankfullt: "Träden dansar" :)
~
Det tar emot i mitt lilla stora hjärta. Jag har övergett min käraste "I'll be there for you"-ringsignalen. Och det mot en låt som kostade pengar att få. Dyrt dessutom. Varför gör jag så? Onödigt. Men nu måste jag ju använda den när jag betalt för den. Och visst, jag gillar den, men det tar emot att inte att inte ha Friends-signalen längre.
~
Känns som att att hjärta är en återkommande grej i detta inlägget och då måste jag ju nämna Jesus också. That's love liksom.

1 kommentar:

Cilla sa...

mmmmmm, min lille goding. Han är bara för skön!
Jag tyckte väl att det var något som inte stämde igår när din mobil ringde. Men så hände något med barnen så jag hann inte fråga och sen glömde jag.
Faktum är att jag funderade på det senast i förra veckan hur länge egentligen du haft samma ringsignal. Måste vara rekord.
Jag kommer sakna den...